web analytics
جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۰۶:۳۳:۰۵

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

بعضی اطلاعات و آمارهای گمرک ناقص است

رییس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: آمار و اطلاعات تجارت خارجی با تاخیر به دست سازمان توسعه تجارت می‌رسید و گاهی حتی برخی از جزییات به ما به عنوان متولی تجارت خارجی داده نمی‌شود.

حمید زادبودم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد نامه امروز وزیر صمت به وزیر اقتصاد پیرامون لزوم ارائه آمار و اطلاعات تجارت خارجی کشور از گمرک به سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت مسئول شورای تجارت خارجی و متولی تجارت خارجی است، به همین علت باید به آمار دقیق دسترسی داشته باشد. سازمان توسعه تجارت به آمار گمرک دسترسی دارد اما با اشکالاتی مواجه است. متولی تجارت خارجی کشور باید به آمار دسترسی داشته باشد تا بتواند در حوزه تجارت تحلیل داشته باشد.

وی افزود: آمار و اطلاعات تجارت خارجی با تاخیر به دست سازمان توسعه تجارت می‌رسد و گاهی حتی برخی از جزییات به ما به عنوان متولی تجارت خارجی داده نمی‌شود. بر اساس مصوبه شورای عالی صادرات که در تیر ماه امسال مصوب شد، مقرر شد که این آمارها با جزییات به سازمان توسعه تجارت داده شود اما هنوز این اتفاق نیافتاده است.  

رییس سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم که قبلا اطلاعات و آمار در دسترس ما نبوده است، آمار و اطلاعات در دسترس سازمان توسعه تجارت بوده اما می‌خواهیم کامل شود. تا به عنوان متولی تجارت خارجی تحلیل، بررسی و اطلاع‌رسانی کند، همچنین به پژوهشگران کمک کند، روابط تجاری با کشورها را از بعد کشوری و کالایی بررسی کرده و روند را رصد کند. با اینحال بعضی فیلدهای اطلاعاتی که در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار می‌گیرد، کامل نیست.

منبع : https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1006416

نظرات