web analytics
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۲:۴۰:۰۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

باید صنعت حمل و نقل را به منشأ ایجاد درآمد برای کشور تبدیل کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل و نقل در کشور ما که در شرایط ژئوپلیتیک خاصی قرار داریم باید از این فرصت استفاده کرده و به نوعی منشأ درآمد کشور شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی در مراسم روز گرامی داشت روز و هفته حمل و نقل با تقدیر از مشارکت بسیار زیاد نیروهای راهداری و همچنین کامیون داران در این روز با بیان اینکه فعالان حمل و نقل جاده‌ای و نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی و در شرایط سخت توانسته اند اقدامات بسیار مؤثری را در دستور کار خود قرار ده ند گفت: امروز در سازمان راهداری از دانش‌های روز دنیا و دانش‌های نوین استفاده می‌کنند و شاید در این شرایط مردم در جریان این همه اطلاعات نباشند؛ بسیاری از فعالان صنعت حمل و نقل توانسته اند با با استفاده از دانش‌های نوین سازمان راهداری به تمام نقاط کشور کالای خود را ارسال کنند و این خود یک پیشرفت بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همه مردم با نوعی با حمل و نقل سرکار دارند و ما باید در این بخش مهمان دار خوبی برای مردم باشیم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت حمل و نقل در کشور ما که در شرایط ژئوپلیتیک خاصی قرار داریم استفاده کرده و به نوعی منشأ درآمد کشور باید باشد افزود: در بسیاری از کشورها که شرایط ژئوپلیتیکی ایران را ندارند بیش از ۲۵ درصد از GDP را از طریق حمل و نقل به دست می‌آوردند بنابراین این آمارها نشان می‌دهد که بخش حمل و نقل برای درآمد یک کشور بسیار مهم و تعیین کننده است.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر بخش حمل و نقل دریایی و جاده‌ای برای اقتصاد یک کشور بسیار مهم است و باید در این حوزه اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی  در ادامه این همایش با بیان اینکه نوسازی ناوگان جز برنامه‌های جدی ما است، گفت: در حوزه ریلی نیازمند نوسازی ناوگان مخصوصاً لوکوموتیو هستیم تا سرعت سیر قطارها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ناوگان هوایی و جاده‌ای نیز باید نوسازی شود. در حال حاضر ۴۰۰ هزار کامیون در جاده‌ها تردد دارند که نیازمند نوسازی آنها هستیم.

به گفته قاسمی شاهراه‌ها، کریدورهای اصلی و مسیرهای جاده‌ای ترانزیت نواقصی دارند که باید برطرف شوند تا بتوانیم سهم قابل قبولی از ترانزیت در منطقه کسب کنیم.

وی یادآور شد: ۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی نیازمند به آسفالت باقی مانده است که قراردادهای بزرگی برای انجام آنها به امضا رسیده است و به زودی در طی چند سال، ساخت آنها انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه: رشد ۱۰ درصدی در ترانزیت داشته ایم

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این مراسم گفت: نیروهای راهداری و همچنین کامیون داران در روزهای سخت به ویژه در ایام کرونا در کنار مردم بودند و اقدام به تخلیه کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور کردند و اجازه ندادند در این روزهای سخت کالا در بنادر کشور باقی بماند.

وی با اشاره به بارش سنگین باران و برف در شهرهای غربی کشور گفت: در حال حاضر تمامی دوربین‌های که در مسیرهای مختلف نصب شده نشان دهنده بارش سنگین برف است بنابراین به مردم توصیه می‌شود پیش از ورود به جاده حتماً با شماره ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها آگاه شوند.

امانی اظهار کرد: نیروهای راهداری به صورت ۲۴ ساعت در راهدارخانه مستقر هستند و این در حالی است که ما در سال‌های گذشته همواره با تنگناهای شدید مالی مواجه بوده ایم اما در این شرایط سازمان راهداری اقدامات بسیاری خوبی را انجام داده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۲ میلیون تن کالا جابه جایی بار داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶. نیم درصدی داشته است و در بخش جابه جایی مسافر هم حدود ۱۰۰ میلیون مسافر جابه جا شده است.

امانی بیان کرد: سازمان راهداری در شرایط حاضر با استفاده از دانش بومی تاکنون توانسته اقدامات مهمی در حوزه حمل و نقل انجام دهد و تمامی تولیدات خود در این بخش را به صورت داده محوری انجام داده است.

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه در بحث ترانزیت کشور ما توانسته ایم از این ظرفیت‌های همسایگان کشور استفاده کنیم گفت: در حال حاضر از ابتدای سال این دیپلماسی فعال‌تر شده و در ماه‌های گذشته هم چندین هیئت از کشورهای مختلف پاکستان، تاجیکستان و ارمنستان حضور داشته اند.

وی گفت: میزان ترانزیت ایران امسال نسبت به سال ۹۸ که کرونا نبوده است رشد ۱۰ درصدی داشته و هم اکنون به ۶ میلیون تن رسیده و در این شرایط اقتصاد حمل و نقل با تمامی مشکلات فعال و پویا است.

امانی بیان کرد: در بخش راهداری از منابع هدفمند و برنامه بلند مدت ۱۰ ساله استفاده کرده ایم با توجه به آنکه ۹۹ درصد از میزان سرمایه گذاری در این حوزه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود باید این سرمایه گذاری استمرار داشته باشد و درآمد بخش حمل و نقل هم در مسیر توسعه فناوری، برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

منبع : mehrnews.com/xWK7x

نظرات