جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۲۳:۰۵:۳۹

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

بازدید ریاست سازمان راهداری وحمل و نقل جاده اي از پروژه ها و راه های غرب استان هرمزگان

روابط عموميبازدید ریاست سازمان راهداری وحمل و نقل جاده اي از پروژه ها و راه های غرب استان هرمزگان
۱۳۹۸/۰۵/۰۲

بازدید ریاست سازمان راهداری وحمل و نقل جاده اي از پروژه ها و راه های غرب استان هرمزگان

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اتفاق معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به استان هرمزگان از پروژه ها و راه های غرب این استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر ورئیس اين سازمان با بیان این که درسالیان گذشته راه های غرب استان باعرض کم احداث شده وهم اکنون یکی ازکریدورهای مهم غرب به شرق کشورمحسوب می شود،گفت:
 این محورهای مواصلاتی باید ازراه فرعی به راه اصلی وبزرگراهی تبدیل شده و ارتقاء یابد که این موضوع می تواند منجر به حذف نقاط پرحادثه و افزايش تردد در محورها شود.
وی محور بندرعباس – بندرلنگه – عسلويه – بندر امام خميني(ره) را يكي از محورهاي شريانی وپرتردد كشور برشمرد و افزود:
  حمل بار از بنادر شهيد رجايي،بندرلنگه وبندر امام خميني(ره) وهمچنين اهميت ويژه منطقه پارس جنوبي واعزام زائران اربعين وعتبات عاليات از اين مسير ، بر اهمیت بیش از پیش این محور افزوده است، لذا تامين ايمني این محور  يكي از دغدغه هاي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است  واقدامات موثري  انجام شده تا در جهت ايمن سازي هر چه بيشتر اين محور ، برنامه مدون تنظیم و اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد:  بيش از ٥٠درصد از راه هاي  محور بندر عباس- بندر لنگه-عسلویه-بندر امام خمینی(ره) به بزرگراه تبديل شده ومابقي اين مسير نیز در چند قطعه درحال اجرا مي باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از وضعیت راه های غرب استان هرمزگان بر موضوع ارتقاء ایمنی ، تکمیل و حفظ و نگهداری راه ها و قطعات باقیمانده وقطعه درحال احداث ، علائم نصب شده  وهمچنین عبور و مرور ایمن راهها در محدوده سد آبدیه تاكيد كرد.
بر اساس این گزارش رييس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده اي با ورود به حوزه  استحفاظی راه های شهرستان بندرلنگه از راه هاي  بندرمقام وآبنمای بندرچارک دربخش شیبکوه نيز بازدیدكرد.
حسن نیا در بازديد از محور بندرمقام، بااشاره به شرایط اقلیمی و آب وهوایی این منطقه ،به منظور حفظ رویه راه ها، استفاده ازآسفالت سرد و در قالب عملیات سیلکت تاكيد کرد و
باتوجه به طغیان و انسداد آبنمای بندرچارک دربارندگی هاي سال جاري ، مقرر شد اداره كل راه وشهرسازي مربوطه ، نسبت به احداث پل ٦ دهانه ٢٠ متري بر روي اين آبنماكه يكي از راه هاي ارتباطي مهم منطقه به شمار مي رود، اقدام کند.
بر مبنای این گزارش حسن نیا در بازدیدازجاده کمربندی بندرلنگه و ارائه راهکارهای لازم جهت  تسریع در  انجام پروژه خاطرنشان کرد:
شهرستان بندرلنگه به لحاظ موقعیت استراتژیک پل ارتباطی میان سه استان بوشهر،فارس و خوزستان به مرکزاستان هرمزگان است که به دلیل نداشتن جاده کمربندی ، تردد انواع کامیون ،تریلر،اتوبوس وبارهای ترافیکی ازمرکزشهرصورت می گیردکه علاوه براضمحلال سطح رویه خیابان هاوآسیب وخسارت به المان هاومبلمان شهری، متاسفانه باعث تصادفات منجربه مرگ می شود.
 معاون وزیرراه وشهرسازی ازمحدوده پل غاردرمحوربندرلنگه _بندرخمير كه بر اثر
بارندگی های سال جاری و ریزش  ، قسمتی از باند سواره نيز مسدودشده  وتردداز کنارگذرخاکی صورت می گیرد،بازدید کرد وبر تسریع درانجام پروژه تاکید کرد.
گفتني است در اين سفر  مدير عامل شركت  ساخت و توسعه زير بناهاي حمل  و نقل كشور و جمعي از مسئولان و مدیران استاني نيز حضور داشتند.
منبع : http://www.rmto.ir/Lists/News1/DISPLAY.aspx?PageType=4&ListId=342d89d6-16ac-449c-9784-98ff93630ccc&ID=63068

نظرات