web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۹:۰۴:۵۸

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

اقلام آرایشی توقیف شده در گمرک، نباید به سادگی ترخیص شوند

سربداران – رئیس انجمن آرایشی و بهداشتی ایران گفت: برخی اقلام آرایشی که بیش از دوسال در گمرکات کشور رسوب کرده، نباید به سادگی ترخیص شود.

به گزارش سبزوارنیوز ، بختیار علم بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی ایران در واکنش به خبر احتمال ترخیص برخی اقلام آرایشی و بهداشتی که بیش از یکی دوسال است که در گمرکات کشور رسوب کرده، گفت: زمان زیادی از زمان واردات آنها تا کنون گذشته و ترخیص آنها نباید به سادگی و تساهل انجام شود. 
وی ادامه داد: اصولا کالاهای آرایشی و بهداشتی باید پیش از ترخیص توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو بررسی شود و باید این مسئله را در نظر گرفت که زمان رسوب این اقلام در انبارهای گمرک نزدیک به سه سال است و به مرز انتهایی تاریخ مصرف رسیده اند. وی اضافه کرد: ضمن اینکه توقف این اقلام در فصل تابستان و در دمای بالای۵۰ درجه در گمرکات، سبب شده در آستانه فاسد شدن قرار گیرند و حتی ممکن است برخی از آنها تاکنون فاسد شده باشند که باید سوزانده و یا امحا شوند که نیازمند بررسی دقیق کارشناسان سازمان غذا و دارو است.
وی با اشاره به اینکه نباید سلامت مردم را فدای مباحث اقتصادی و تجاری شود، افزود: کارشناسان سازمان غذاودارو باید بررسی کنند که با توجه به گذشت زمان طولانی از زمان ترخیص تا عرضه، آنها هنوز قابل مصرف هستند یا اینکه باید امحا شوند. البته نوع اقلام در این خصوص حائز اهمیت است. 
به گفته علم بیگی، وقتی کالایی تاریخ مصرف نداشته باشد، توزیع آن جز اینکه لطمه به سلامت مردم وارد کند، فایده و ارزشی ندارد. 
وی تصریح کرد: توجه داشته باشید که واردات و ترخیص این اقلام و روانه بازار شدن آنها، به تولید هم آسیب وارد می کند. 
به گفته علم بیگی، هر کانتینری که از این اقلام ترخیص شود، مجوزی برای این است که تعداد بالاتری کانتینر دیگر هم بیاورند و بگویند که این اقلام هم وارد شده و باید ترخیص شوند. 
وی در پایان تاکید کرد: البته تا به امروز پیگیری های من از افراد مرتبط حاکی از عدم قابل ترخیص بودن این اقلام از گمرکات کشور دارد؛ خصوصا بخش اقلام آرایشی اما از نظر ما این اقلام نباید به سادگی آزاد و روانه بازار شوند.

منبع :https://www.sabzevarnews.ir/

نظرات