شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۳:۲۰:۴۹

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

افزایش ۱۷۰ درصدی ترانزیت کالا از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین

کرمانشاه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از افزایش ۱۷۰ درصدی ترانزیت کالا از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، فریبرز کرمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان هفت هزار و ۶۱۴ تن کالا بوده که نسبت به سال گذشته با ۲ هزار و ۸۱۱ هزار تن افزایش ۱۷۰ درصدی داشته است.

وی افزود: تعداد ناوگان ترانزیت خروجی ۶۸۵ خودرو بوده که در سال گذشته فقط ۲۰۳ خودرو از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده‌اند و این آمار از رشدی ۲۳۷ درصدی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد ناوگان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویزخان هفت هزار و ۳۴۴ خودرو است که نسبت به سال گذشته ۳۲۵ درصد افزایش داشته و ترانزیت ورودی ۱۹۹ هزار و ۴۶۰ تن بوده و این در حالی است که سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۴۰ هزار تن بوده است و با رشدی ۳۷۳ درصدی روبرو هستیم.

کرمی گفت: تعداد ناوگان بارگیری شده طی ۲ ماهه سال جاری از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۶ هزار و ۴۲۸ عدد است که این تعداد ناوگان ۱۶۹ هزار و ۶۵۷ تن کالا را ترانزیت کرده و افزایش یک هزار و ۷۶۶ درصدی داشته دارد.

وی ادامه داد: پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر امن و ایمن برای صادرات کالا است و بیشترین تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: از دلایل گرایش تجار عراقی به انجام مبادلات تجاری از پایانه مرزی پرویزخان هموار بودن مسیر، راه دسترسی مناسب و ارزان‌ترین مسیر برای صادرات و حمل کالاهای ایرانی است.

منبع : mehrnews.com/xXMhz

نظرات