web analytics
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۴:۲۵:۱۵

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

افزایش کرایه در حمل‌ و‌ نقل جاده‌ ای موجب تورم نمی شود

گران‌ فروش، واسطه‌ ها و دلالان هستند که به خاطر پرداخت اندک کرایه‌ بیشتر بابت هرکیلو بار، هر جزء کالای مورد عرضه‌ خود را به اندازه کل کرایه‌ پرداختی افزایش قیمت می دهند و پرداخت کرایه بیشتر را بهانه می کنند.


یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای معتقد است کسانی که افزایش کرایه در حمل‌ و‌ نقل جاده‌ ای را موجب تورم چند برابری در اجناس می دانند یا سواد و تخصص در این کار ندارند یا ماله‌ کش سیاست و اقتصاد لیبرالی بوده و یا منفعت‌ خور هستند و سودجویی خود را توجیه می کنند.

 به گزارش تین نیوز، داود کریمی در شبکه های اجتماعی نوشت: محاسبه افزایش قیمت هر کالایی که افزایش قیمت سوخت شامل آن می شود سخت نیست، دارای سه مولفه  شامل طول مسیر حمل (کیلومتر)، وزن بار حمل شده (کیلو) و میزان مصرف‌ سوخت وسیله‌ حمل‌ کننده (لیتر) در آن مسافت با احتساب مسیر برگشت است.

وی گفت: در مورد کامیون های بین شهری (جاده‌ ای) اغلب این کامیون ها (حدود ۵۰ درصد) مسیر برگشت را بار دیگری حمل می کنند.

وی با بیان این که شروع گران‌ فروشی از بانک مرکزی و سپس از کارخانجات شروع می‌ شود، عنوان کرد: پالس گران‌ فروشی را ابتدا آنها توسط مهره‌ های خودشان به بازار تزریق می کنند تا گران فروشی خود را طبیعی جلوه دهند.

کریمی افزود: گران‌ فروش، واسطه‌ ها و دلالان هستند که به خاطر پرداخت اندک کرایه‌ بیشتر بابت هرکیلو بار، هر جزء کالای مورد عرضه‌ خود را به اندازه کل کرایه‌ پرداختی افزایش قیمت می دهند و پرداخت کرایه بیشتر را بهانه می کنند.

وی ادامه داد: این  اقدام سودجویی و ظلمی است که به نام کامیونداران و رانندگان و به کام دولت و کارخانه‌ دار و کاسب و مراکز تولید و شرکت های پخش‌ مایحتاج مردم تمام می شود.

منبع :https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-238673

نظرات