web analytics
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۹:۵۷:۳۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

اعلام جزییات مجازات گمرکی برای عدم رفع تعهد ارزی/ اسامی متخلفان به صورت محرمانه به گمرک ارایه شد

معاون گمرک با اعلام جزییات مجازات گمرکی برای افرادی که ارز حاصل از صادرات را وارد چرخه اقتصاد نکرده اند، گفت: اسامی افراد و شرکت هایی که هنوز نسبت به رفع تعهدات ارزی اقدام نکرده اند به صورت طبقه بندی و محرمانه به گمرک ارایه شده است و این مجازات برای این افراد اعمال می شود.
مهرداد ارونقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد مجازات های گمرکی برای افرادی که ارز حاصل از صادرات را برنگردانده اند، اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات چهاردهمین شورای هماهنگی اقتصادی و تصمیمات کمیته سیاست گذاری نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات، بسته سیاستی نحوه برگشت ارز صاحل از صادرات سال ۹۹ و نحوه رفع تعهد ارز صادرانی ایفا نشده سال های ۹۷ و ۹۸ صادرکنندگان تدوین شد.
وی ادامه داد: در چند بند از این بسته موضوعات مختلفی مطرح شده از جمله اینکه صادرکنندگانی که نسبت به صادرات اقدام کردند باید ارز حاصل از صادرات خود را با چه درصد و با چه نسبتی برگردانند و ۴ ماه پس از صدور پروانه صادراتی باید ارز حاصل از صادرات را برگردانند. همچنین مسائل مرتبط با رتبه بندی و پایش کارت های بازرگانی و ارز ناشی از پیمان ها و قراردادهای ارزی در این بسته ذکر شده است. در این بسته مسئولیت پیگیری برگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین صادرات ارز محل ورود موقت را شرح داده است. 
معاون گمرک افزود: در بند هفتم این بسته سیاستی به این موضوع اشاره شده که ارایه هر گونه خدمات از سوی کلیه دستگاه ها، سازمان های اجرایی، بانک های عامل و صرافی ها به صادرکنندگانی که بر مبنای این بسته سیاستی اعلام شده نسبت به برگشت ارز اقدام نکردند، ممنوع است و مجازات هایی هم برای این متخلفان در نظر گرفته شده است .

منبع : ilinianews.com

نظرات