web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۰۰:۱۸:۵۳

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری بندرعباس

کسب رتبه نخست فعالترین مرز ترانزیت کشور با بیش از ۲میلیون و ۷۱۵ هزار تن ورود کالا

داریوش باقر جوان گفت : تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود : در ۱۰ماهه نخست سال ۱۳۹۶ بندرشهید رجایی  با کسب ۳۶ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.
وی اضـافه کـرد : در این مـدت دو میلیون وهفتصد و پانزده هزارو هشتصد و هشتاد تن (۲/۷۱۵/۸۸۰) تـن کـالا از طـریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

باقر جوان  بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهید باهنر  را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و ۷۲ درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها ۲۸ درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.
داریوش باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت : آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی ۱۰ ماهه نخست سال ۹۶ ، ۷۶۱۴  هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشورترانزیت شده است ، که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است .
وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.
ترکمنستان – قزاقستان – گرجستان – آذربایجان – ارمنستان – روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.​

مرجع : روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان

نظرات